onsdag 21 januari 2009

Egen utmaning. Ingen Skrivpuff utan nackskott.

Jag tänkte mig att skriva i takt med dessa roliga och utmanande puffar. Förra veckans onsdag fick jag istället för en puff ett hejdundrande "skott" i nacken när jag alltför ivrig bokstavligen kastade mig ur sängen. Iväg till naprapaten som sa att ingen "kula" var synlig men väl en ordentlig svullnad. Efter behandlingen flyttade sig denna sistnämnda tydligen ner i axel och arm.
Så här sitter jag med mitt skrivsug och en nästan obrukbar höger arm som vanligtvis är en av mina bästa vänner. Vänstern försöker gripa in och skriva själv men högern vill inte riktigt släppa till utan protesterar genom ihållande värk och kraftigt motstånd. Så idag efter en veckas försök att vara min egen husdoktor blir det läkarbesök på riktigt. Försöker dämpa skrivsuget genom att ta del av andras fantastiska ordknyppling. Men den lilla rösten inom mig som ropar Vänta på mig, jag vill också vara med tystnar inte. Nu ska jag ta och lägga den värkande lemmen på min ugnsvarma vetekudde. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar