torsdag 21 maj 2009

Obeslutsam


SkrivPuff Utmaning 141. 21 Maj. Bilden ovan.

Här sitter jag i allskönsro som det ser ut på två stolar. Egentligen handlar det om att jag inte kan bestämma mig. Dessutom är jag rädd att ramla mellan stolarna och bli en total looser för att jag inte har tagit ställning. Fy fan tänk om polarna såg mig nu vilken träskalle de skulle tycka att jag är och de har faktiskt rätt.

Det borde ju vara gott virke i mig med tanke på mina fantastiska föräldrar. De är som två raka furor som har nått upp till höga höjder Jag får nog erkänna att jag själv är alltför böjlig och formbar inför andras initiativ och skaparlust.
Jag har verkligen fastnat på mina två stolar och vet i det här läget inte vilken position som är lämpligast att inta. Det var ett stort misstag av mig att bli politiker.
Suck!

5 kommentarer:

  1. det behöver man inte vara politiker för att uppleva tycker jag två stolar ibland är det så svårt att välja och att inte var för böjlig
    bra text den ger mig tankar som gör att jag fortsätter

    SvaraRadera
  2. Ja, sitta på två stolar ... det "såg", eller tänkte inte jag på -men efter ditt inslag förefaller det ju självklart. Så finurligt! Kommentaren från igår avsåg just socialen, som du gissade. Jag jobbar extra där ibland med särskilda fall, och varje gång går jag därifrån med hjärtat i skorna. Jämfört med Sverige är den sidan så dåligt understödd -inga ekonomiska resurser alls, med uppgiven personal osv till följd. Du har kanske läst om t ex "Baby P" skandalen? Ja, i vilket fall käns det ofta som en katastrof står runt knuten där -och det fick bli min "inspiration" för gårdagens brott. Vad vore vi utan skrivandet? Semester är i antågan för oss också, även om barnen ju går i skolan till slutet av Juli (!!) här. Hur går det med din packning -antar det blir många pinaler för vandringen? Kär hälsning från Sofie

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dubbelbottnad text, jag gillar den:)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade verkligen den här texten. Den kan tolkas hur mycket som helst. Jag har läst den flera gånger och kommit fram till både komiska och dråpliga funderingar...

    SvaraRadera
  5. Håller med dom andra =) alla kan säkert känna sig som personen i texten gör. Bra skrivit!

    ha det bra, kram elin.

    SvaraRadera