onsdag 8 juli 2009

Ögonblick av nåd.

SkrivPuff Utmaning 188. En känsla du trivs med.

I Kebnekaise och på Sydgrönland hände det de första gångerna.
Jag kallar det för ögonblick av Nåd. Mitt i det vackra storslagna stannade plötsligt tiden och allt utom Varandet upphörde. En känsla av att allt är precis som det ska i tidlöshetsbubblan mellan himmel och jord. Inga tankar, inget framåt eller bakåt bara Nu och för Evigt.
Sinnenas utvidgade skärpa omfamnade av en obeskrivbar Närvaro.
Jag vet inte vad den känslan kallas men det är som om att bli rörd av Livet självt. Ögonblicket lämnar avtryck och blir som en lysande stjärna i både själ och hjärta. Tacksamheten är plötsligt stor över att få vara en liten människa.

2 kommentarer:

  1. Ovanligt lyckat försök att fånga det o-...

    Om det gemensamma planetära ursprunget är jag övertygad. Sirius, föreslog någon som själv var därifrån. Jag vet inget om vattumän, annat än att jag är typisk!

    SvaraRadera
  2. vilken känsla du beskrev. Så verkligt har själv en sådan där lyckoruskänsla som jag minns hade inte kunnat beskriva den så fint som du just gjort

    SvaraRadera