söndag 22 februari 2009

Förändring

SkrivPuff Utmaning 53. 22 februari. Vad har aldrig blivit detsamma för dig?

Förändringen, livets gästarbetare och drivande beståndsdel
Bygga upp och återupplösas av den naturliga kretsgången
Ingenting blir någonsin som det var utanför detta NU

Människan besatt av sin strävan att fixera tid och rum
Fruktar inför förintelsen av den utmätta existensen
Drömlöst sovande på själens tågluff mot evigt liv

Partiklars obrutna jakt på sammansmältningens form
Snöflingornas stjärnbildande danssteg i yrande extas
Landar som en droppe på ytan av oändlighetens hav

Jaget som det lilla barnet, den unga och den färdigt vuxna
Tillsammans vaggade i livets sköte en bitterljuv sekund
Under ständig förvandling men i grunden alltid densamma

2 kommentarer:

  1. "under ständig förvandling men i grunden alltid densamma", well put! Och intressant att det faktiskt är på det sättet. Jag tyckte om "drömslöst sovande på själens tågluff mot evigt liv". Snyggt!
    Cissi
    Ps. Min far kanske väcker intresse. Men jag har svårt att ge en rättvis bild av honom. TRor jag. Så mycket i bägaren! Jag får se om jag återkommer om honom. I något annat sammanhang!:=)

    SvaraRadera
  2. Kloka ord.Jag fångades xtra av förändringen livets gästarbetare och drömlöst sovande på själens tågluff mot evigt liv. Fantastiskt fint uttryckr

    SvaraRadera