onsdag 18 februari 2009

Jag ser dig.

SkrivPuff Utmaning 49 18 februari. Skriv om något du ser varje dag.

Du är en av de första jag möter varje morgon. Vi ger varandra en snabb blick och försöker i bästa fall med ett leende. Med håret som ett fågelbo och sömn fortfarande i ögonen skymtar jag dig på vägen mot köket.
Innan det är dags att gå kolliderar vi som vanligt i badrummet. Då har jag bytt om till mina kritik-och granskar ögon för att se om där finns något som inte kan passera.
Jag ser på när du borstar ditt hår och inser att jag kan dina rörelser utan och innan.Nu blir det läppolering och förföriska dofter. Försök att få fullständig kontroll över fram, bak, höger och vänster. Samma ritual varje dag.
Min granskning är över och jag tar ett steg ifrån dig. Jag ser att min blick i din
mjuknar, ler och mimar OK. Jag lämnar min spegelbild och går ut för att möta världen.

9 kommentarer:

  1. Fin text. Jag fastnade speciellt för inledning och temat på berättelsen

    SvaraRadera
  2. Kul, men även tänkvärd. Jag ser dig, hur många ser sig själva igentligen?

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att jag inte fattade att det var du förrän på slutet. Tänkte att det var en sambo som blev utsatt för "kritik-och granskarögonen".

    SvaraRadera
  4. Kul text och överraskande. Varför tänker jag inte på mig själv mer. Du fick mig att rycka upp mig. Tack.

    SvaraRadera
  5. Kul och fin text. Funderade igenom hela texten vad det var....kul att det var din spegelbild.

    SvaraRadera
  6. Fin text , gillade att du låter oss finna ut vad det är..

    SvaraRadera
  7. Hahaha....härligt! Jag gillar att bli lurad! Det skapar så mycket nyfikenhet och jag hinner tänka mig ett antal personer, innan jag förstår att det är DU!! Som vanlígt fint språk och bra berättat! Cissi

    SvaraRadera
  8. Svar: När den beter sig tror jag att det är jag som inte har älskat den tillräckligt...

    SvaraRadera