tisdag 17 mars 2009

Fruktsmak

SkrivPuff Utmaning 76. 17 Mars. En grönsak i minsta detalj.


Vilar i en varm hand som omsluter mig, sprider falsk trygghet.
Medveten om att du snabbt och lustfyllt kan förgöra mig,
tränga djupt genom mitt skal.

Tugga dig in i mitt vita kött ända ner till kärnan.
När skruttet återstår, blir jag kastad tillbaka ut i naturen.
Din lust är min nöd, din hunger min död.

Vill inte bli skalad eller delad i bitar.
Nej ta mig hel och hållen.
Håll om mig ännu en stund.

Min vackra färg gör dig glupsk, får dig att vilja sluka mig.
Du har inte ögon för hudens fläckar och spår av livet.
Bryr dig inte heller om den lite väl rundade midjan.

Mitt liv i din hand.
I kärlek offrar jag mig för din tillväxt.
Jag är frukten från kunskapens träd, det röda äpplet.

2 kommentarer:

  1. Mycket vacker och fin ryttm. Vackert men ändå blev mina associationer till en kärlekstörstande själ som låter sig bli utnyttjad i brist på äkta kärlek och kanske med ett självdestruktivt beteende.
    (lång mening)

    SvaraRadera
  2. snyggt och lite sorgesamt. Jag håller med om att det går att associera till mänsklig längtan efter kärlek och därför också så lätt bli utnyttjad och att hellre bli utnyttjad än inte sedd alls. Cissi

    SvaraRadera