söndag 11 januari 2009


Skrivpuff Utmaning 3

De har lämnat den magiska apparaten nu de där varelserna som brukar sitta och stirra på mig eller böja mina armar och ben åt olika håll. Ibland blir det väldigt obekväma ställningar i många timmar. Nu är det mörkt och tyst i huset så jag gör mig fri från den posen jag sist hamnade i och styr mina steg mot maskinen som står där med locket uppfällt. Det ser ut som en stor spegel. På golvet finns en massa rutor med olika tecken på. Försiktigt sätter jag min fot på en ruta, den sjunker ner och en massa tecken rör sig över spegeln. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ojojojoj jag lyfter på foten och prövar försiktigt ett nytt steg jj. Det här var ju spännande, ett till med tåspetsen ö och rutan bredvid l och nästa k.
Som i en dans prövar jag samma steg igen och på rutan ser jag att tecknen blivit mjölk.
Jag tar allt i omvänd ordning och då blir det klöjm. Det var en rolig dans men jag känner mig plötsligt trött och yr i huvudet av allt detta nya som jag inte förstår. Jag får nog acceptera att jag bara är en docka med träskalle. Tur att min snygga figur väcker sådant intresse konstaterar jag och återgår nöjd till min senaste pose.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar