måndag 12 januari 2009

Skrivpuff Utmaning 4

Böcker är som hälsningar från universum. Plötsligt när man behöver inspiration, förnyelse, andra perspektiv eller bara lugn och ro så dyker just det som man behöver upp.
Favoriter kommer och går och består. Tänk att kunna samla så många av sina vänner i bokhyllan och att alltid ha dem så nära att det inte krävs många steg för att komma i kontakt med dem på nytt.
Det finns många alternativ och det har så mycket att göra med vad livet just för ögonblicket erbjuder vad som känns rätt att läsa och fördjupa sig i. Jag älskar alla mina böcker som jag har sparat och vet att jag kommer att söka upp dem igen och igen.
Böcker där budskapet känns integrerat för min del erbjuder jag med glädje till någon annan genom att vidarebefodra dem till kollegor på jobbet eller till insamlingar av olika slag.
När jag bara ska koppla av läser jag gärna böcker som genom sitt goda språk kan stimulera mina inre bilder t.ex Marianne Fredriksson eller en god historieberättare som Isabelle Allende.
De böcker som jag läst om flest gånger genom mitt liv är berättelserna om Anne på Grönkulla.
Hon var och förblir min "besläktade själ". Tack Anne för din livslånga vänskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar