torsdag 18 juni 2009

Bakom hörnet

SkrivPuff Utmaning 169 18 Juni. Det som finns bakom hörnet.

Bakom hörnet bor Nyfiken, Livets bästa vän.
Hon lockar oss alltid att gå längre än vi tänkt.

Det är hon som viskande väcker vår längtan
Runt halsen bär hon hjärtats gyllene nyckel

Med den öppnar hon många stängda dörrar
Hennes förföriska skratt väcker syster Lust

Tillsammans får de oss att våga ge oss ut
Som riddare i det okändas hemliga landskap

Där vi kan besegra den eldsprutande draken
Och befria lilla Rädsla ur vår sagas höga torn

8 kommentarer:

  1. Den här texten läste jag högt för min sexåriga dotter - du skulle sett hennes ögon! Jättefin och tänkvärd för oss båda.

    SvaraRadera
  2. Gillar särskilt uttrycket "hjärtats gyllene nyckel". Bra.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det livsviktigt att vara Nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Åh, den har texten älskade jag!! Var lite små rolig och spännande. Jag gillade hur du fick alla ord att stå i centrum =) Åh, jag kan inte säga annat än att jag älskade den! Tack för att jag fick läsa.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin saga. Du fick till ett jättebra slut:)

    SvaraRadera
  6. vilken hyllning till nyfikenheten härligt att läsa jag blev så glad

    SvaraRadera
  7. vilken söt saga. Jag blev så glad av den

    SvaraRadera