fredag 24 juli 2009

En liten storhet

SkrivPuff Utmaning 205. Om något litet.

Den lilla inom mig är min storhet. Detta kärleksbarn kan skratta från hjärtat och gråta när jag känner sorg. Hon äger förmågan att älska gränslöst och utan villkor. Hennes blick är blåklintblå och hjärtat som blommande vallmo. Hennes sinne bor i landet HärochNu där hon leker tafatt med livets möjligheter. Hennes uppdrag är lek, livets viktigaste redskap. Genom leken växer den skaparkraft som sätter färg på allt hon rör vid. Denna lilla är min födelsegåva och ansvaret är mitt att se till att hon får utrymme att behålla sin magi och livslust.

7 kommentarer:

  1. Och det ansvaret uppfyller du! "Den lilla inom mig är min storhet". Yes.

    SvaraRadera
  2. "Hennes sinne bor i landet HärochNu där hon leker tafatt med livets möjligheter. Hennes uppdrag är lek, livets viktigaste redskap."

    Herre Gud vad bra!

    SvaraRadera
  3. Jättebra skrivet. En liten men "stor" text.

    SvaraRadera
  4. Den lilla inom dig sätter färg på allt du rör vid. Underbar text.

    SvaraRadera
  5. så sant och klok. vi skriver om liknande saker fast från olika håll mycket tänkvärt

    SvaraRadera
  6. Jag funderar allvarligt på att skriva ut den och sätta den på kylskåpet som en livsdevis. Underbara ord!!

    SvaraRadera
  7. "Ansvaret är mitt att se till att hon får utrymme att behålla sin magi och livslust. Kan bara säga som dom andra här över mig. Jättebra!

    SvaraRadera