lördag 21 mars 2009

Alla idéer är bra utom de dåliga.

SkrivPuff Utmaning 80. 21 mars. En bra idé.

Jag samlar på goda idéer i min vackra handmålade låda. Så fort en idé svävar runt mitt huvud tar jag fram håven och fångar in den. Jag håller min hand försiktigt kupad över håvens öppning så att jag inte skadar vingarna på denna flyktiga varelse.

Jag får glänta på locket och försiktigt fösa ner nykomlingen till dem som redan bor i mitt idérike. Jag lägger örat intill ett av de små hålen som gör det luftigt för innevånarna i riket. Jag hör hur det tisslas och tasslas när de byter ord med varandra och sorterar in sig i olika fack. Jag ställer lådan så att den inte utsätts för starkt solljus då en del idéer är tämligen ljusskygga. De lever på luft men framför allt på min uppmärksamhet.

Jag tar ut dem en i taget och prövar mig fram hur jag kan använda dem. Vid osäkerhet om kvalitén tar jag dem i handen och släpper ner dem i grannens brevlåda när ingen ser. Nu är han tyvärr tvungen att flytta om en månad då han fått klagomål för konstiga idéer. Tråkigt sånt där.
Jag får se mig om efter en annan försöksperson.

2 kommentarer:

  1. så fint skrivet! och roligt med grannen. Väldigt kul och bra idé!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...så himla underfundigt med grannen som fått konstiga idéer. Bra twist på historien! TAck för kommentar, nej fantasi saknas inte, men väl struktur i skrivarlivet! Sänder en varm lördagskram/Cissi

    SvaraRadera