måndag 18 maj 2009

Luftburen

SkrivPuff Utmaning 138. 18 Maj. Luft

Jag svävar i ett hav av luft
Med fötterna på jorden
Luften mättar mina lungor
Kroppens vackra festballonger

Luften fyller på med näring
Som får blodet att rusa
Och hjärtat att skratta
Vid lugna djupa andetag

Luften leker med mitt liv
Som tittut - både in och ut
Ger mig kraft färg och form
Ljud, gråt, skratt och sång

I vinden känns luften
När den rufsar om i håret
Skakar husets alla väggar
Gör seglatsen till en njutning

Luften är stark och obeveklig
När den piskar upp havet
Eller går fram som en tornado
Och skövlar vår vackra Jord

Vinden bär varsamt nya frön
Till bördig jord och planterar
Trädgårdar där Skaparen så önskar
Som gör mig andlös av beundran

Luften guidar mina vingar
På återfärden till den plats
Varifrån jag en gång kom
I oändlighetens vackra landskap

5 kommentarer:

  1. Jag gillar den här texten skarpt!! =) var roligt att läsa, och det var så innehållsrik!
    Bra jobbat!! =)

    ha det bra, kram elin.

    SvaraRadera
  2. vad många tankar du lockade fram om luft. vilken härlig text

    SvaraRadera
  3. Detta var en härligt levande text.
    Man får mycket bilder och jag känner det som jag far med i vinden...

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det så.

    Tyckte också att det var skönt att huvudpersonen vet vad hin egentligen vill, nästa steg är bara till att göra det! Men det kan vara super svårt..

    ha det bra, kram elin.

    SvaraRadera
  5. Känner mig befriad och upprymd bara genom att följa din härliga text. Vilken fart och fint flyt -och samtidigt liksom ömsint. Nu antar jag att Korsika står runt knuten. Härlig vandring, önskar Sofie

    SvaraRadera