måndag 25 maj 2009

Vågen

SkrivPuff Utmaning 144. 25 Maj. En våg.

Vågen var över oss innan vi hann blinka. Det dånade och skrek i öronen, kropparna trycktes mot varandra i ett kaotiskt tumult. Människorna grät och ropade den gudomliges namn. Plötsligt uppenbarade han sig, den tillbedda, han talade till oss och förde oss sedan rakt in i himmelriket med sin sång och sina gungande höfter.
Vi överlevde och blev frälsta.

Vi formade noggrant vågen i håret, kämpade oss ner i de tajtaste byxorna och satte myggjagarna på fötterna innan vi träffades i den rökiga källarlokalen där vårt nybildade band drömde om att nå höjderna.

HAN, ELVIS, KUNGEN var livet och den som drog oss ut på de djupaste vatten och vi följde honom utan minsta eftertanke.

8 kommentarer:

  1. ojdå här fick jag använda mig av de grå bra text,

    SvaraRadera
  2. Åh du lurade mig! Här trodde jag att jag var mitt uppe i en tsunami men icke! Bra och finurlig text, tack för din jättefina kommentar förresten!

    SvaraRadera
  3. Jag blev också lurad. men inst¨mmer helt i att han drog en med utan betänkligheter.

    SvaraRadera
  4. *SKRATT* En till som föll dit, men inte med tsunamin, trodde det var någon sekt men Elvishysterin och hans annhängare på den tiden var kanske lite sekt lika ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag blev också lurad, även jag troode att det hade med en tsunami att göra ;) *skrattar*
    Du har skrivit det otroligt bra iallafall!

    ha det bra, kram elin.

    SvaraRadera
  6. Lurad..hi hi. Den var bra. Jag förväntade mig något helt annat. Tänk vilka förutfattade meningar man har.

    SvaraRadera
  7. Jag trodde det var någon mytologiskt omspunnen saga, men när vågorna i håret kom...ja då begrep jag! Hahaha....härligt och så otroligt sant. Så är det med idoler, de är som gudar! Juste skrivet och roligt! Kram Cissi

    SvaraRadera
  8. Jösses, du lurade mig också. Trodde det var katastrofen direkt. Fyndigt, fyndigt

    Tack för din kommentar hos mig

    SvaraRadera