tisdag 3 mars 2009

Extra hjälp

SkrivPuff Utmaning 62, 3 Mars. En kroppsdel som jag gärna skulle ha fler av.

Min extra kroppsdel är naturligtvis ett tredje ben i form av en SVANS. Precis som kängurun har jag den som sittstöd när jag blir trött och som avstamp när jag vill hoppa iväg från en och annan pinsam situation (kommer upp i 50 knyck).

Den är levande och nyfiken med kopparröd päls. I väntan på uppdrag ligger den hoprullad i en pungliknande bakficka. Det går att dra in och fälla ut svanshåren efter behov vilket är mycket praktiskt vid städning, när jag dammar, sopar eller rent av kammar mig och pudrar näsan.

Behöver jag piska mattor eller ha bärhjälp med budgetinköpskassar blir svansen genast styv och stark (garanterat anabolfri). Jag lindar den om mig för att slippa frysa eller bara stanna upp i en ljuvlig omfamning med plats för flera.
Blir det högvatten ja då finns det både roder och flythjälp.

Men det bästa med denna läckra kroppsdel är att den ordlöst signalerar mitt aktuella sinnestillstånd. Jag har slutat fräsa och använder istället svansstånd med rest borst. Glädje sprider jag bara genom att vifta på baken.Livet leker och
för det mesta har jag en hög svansföring. Det enda pinsamma är att det syns så tydligt när och med vem jag vill para mig.

P.S Får jag inget gensvar på det sista går jag och hänger mig i närmsta träd och dinglar lite nonchalant fram och tillbaka i svansen. Det gäller att inte tappa fattningen D.S

6 kommentarer:

  1. Underbart!! Värme o glädje. ide´rikedom!
    Tack!
    Tack också för din kommentar på min sida!!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev över din svans. Jag visste inte att man kunde sakna något man inte har men det gör jag också nu. Kanon roligt skrivet.

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Tjotten i att jag underskattat svansen fram tills nu. Rolig läsning! Och, ja du hade rätt i allt vad du sa tidigare om Lappland. Sagolikt, helt enkelt -vilket äventyr. Åker du ofta dit? Rekommenderar du någon särskild årstid?//Sofie

    SvaraRadera
  4. Ooo! En av mina favoritkroppsdelar! Du beskriver den så bra! Härligt och roligt!

    SvaraRadera
  5. Jätte rolig och finurlig läning. Vilken bra extra kroppsdel med massaor av funktioner

    SvaraRadera