onsdag 11 mars 2009

Skötselinstruktion för författarsjäl

SkrivPuff Utmaning 70. 11 Mars. Skötselinstruktion för min författarsjäl.



Vänd öronen inåt och lyssna till själens glömda språk
Det brusar som havet i snäckan

Sitt alldeles stilla och vänta in visdomen
Som är äldre och klokare än bergen

Spring naken över ängarna och locka fram skrattet
Som är själens klingande vindspel

Älska med innerlig värme och berör
Som den inre eldens gnistrande fyrverkeri

Låt ögonen se med närvarons blick
Själens spegel som kastar solkatter ut i världen

6 kommentarer:

  1. Hej poeten och lyrikern! Fint! Sant! Och så många varianter det finns att säga samma sak! Cissi

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet!
    Hej från mig =)

    SvaraRadera
  3. jättefint skrivet... solkatter
    närvarons blick..

    SvaraRadera
  4. Vänd öronen inåt, tar jag till mig.
    Bra!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr är vår fina Ernst-Hugo försvunnen sedan ett år tillbaka. Men han var en fantastisk katt. Och han hette Ernst-Hugo efter E-H Järegård! Jag tycker att han levde upp till namnet, för han var ungefär lika kaxig som namnen:=)!Cissi

    SvaraRadera
  6. En underbar text med mycket visdom

    SvaraRadera