måndag 6 april 2009

Naturlig lyx

SkrivPuff Utmaning 96. 6 April. Den lyxigaste dag jag kan tänka mig.

Den lyxigaste dagen för mig är när jag är på vandring i vackra landskap.
Jag bär mina älskade vandringsskor som sitter som gjutna på just mina fötter och promenerar framåt nästan som av sig själva. I övrigt klädd för natur och även beredd på en och annan skur. Ryggsäcken är en lättviktare som gör att den känns som ett med kroppen och däri finns också den mat som ska hålla mig på gott humör.

Mitt sinne är tomt och vidöppet för allt vad naturen vill visa mig.
Själen är överlycklig som en busig hundvalp när det vankas äventyr och min mun bara formar sig efter de glada visslingar som vill ut.
Den friska luften följer med varje andetag in i och syresätter min kropp och hjärtat hittar sin bästa rytm. Välbehaget infinner sig och gör vandringen lätt trots en hel del stigningar.

Allt jag ser är så vackert vilket berör mig djupt och jag känner en tacksamhet över att få vara i detta livsrum utan någon som helst kostnad.
Jag hör fåglar, vindens lek över ängar och i träd, havets brus och tänker på vilken rikedom vi fått att förvalta.

Jag ser, jag hör, jag luktar och jag känner. Jag går mig till vila och äter när kroppen vill. Dagar som denna är nådegåvor då jag är tillfreds med mig själv och ett med naturen.

2 kommentarer:

  1. En härlig, lyxig dag i naturen.
    Jag tycker om formuleringar som: "Själen är överlycklig som en busig hundvalp". Du skriver bra.

    SvaraRadera
  2. tänk att fåleva så där... härligt.

    SvaraRadera