lördag 4 juli 2009

Min rätta skepnad

SkrivPuff Utmaning 185. ”Min röst är stark och klar”

Min röst är stark och klar de dagar jag är befriad från rädslans tvångsföreställningar och drypande fängelsehåla.

Min röst är stark och klar när jag är i kontakt med och uttrycker min egen sannig.
Då skimrar min aura och breder ut sig med välbehag. Då är jag redo för äkta möten i livet.

Min röst är stark och klar när spänningarna i min kropp ger efter och släpper upp ljudet ända nere från min mage. Då passerar ljudet mitt hjärta som ger rösten den rätta vibrationen att förena sig med universums locktoner.

Min röst är då stark och klar och kan uttrycka kärlekens möjligheter och livets längtan efter fred och harmoni. Då syns jag i min rätta skepnad.
.

4 kommentarer:

  1. Har man "rätt" att tycka till, på Skrivpuffen om man inte sticker fram hakan själv och skriver? Som du vet har jag ju tagit sommarledigt; men idag tittade jag in och blev riktigt berörd av ett par texter -din är en av dem; tycker särskilt mycket om meningen "min röst är stark och klar de dagar jag är befriad från rädslans tvångföreställningar ...". Tack för fin läsning, från Sofie

    SvaraRadera
  2. Fin och stark text, tack för att jag fick läsa! :-D Texten talar även till mig, som om den kunde gälla för mig också, bra skrivet!

    SvaraRadera
  3. En bra text man kan ha med sig när rädslan tar över.

    SvaraRadera
  4. Mycket bra skrivet...precis så är det ju.."när jag är i kontakt och uttrycker min egen sanning"...gillar det.
    Tack för din kommentar i min blogg om gamla moster...man vill ju så väl, men ibland tror jag man överarbetar, allt för att den nära anhöriga ska ha det bra...och man kör bara slut på sig själv.

    SvaraRadera